Bε My GirL.


owner


a girl. no matter how many times she denies it, she will always remember every detail, every moment, every piece of the memories.

Tagboard


Credits

© 2013 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Wana and AtinVIP . Cute icon from Pixel.
# KUATLAH HATI
Tuesday, September 18, 2012 | 0 Comments
:128: CIK HATI, KUATLAH.:128:


"ada satu masa nnti, kita akan diuji dengan mcm-mcm masalah. smpai ada masa tu kita nak tidur pun tak lena. makan pun tak senang. risau memikirkan masalah kita tu. tapi kita terlupa, yg memberi masalah tu adalah Allah. dan hanya dengan mengingati DIA je akan buat hati kita tenang. bukan manusia yg ckap benda ni, tapi DIA. DIA da beritahu kita dalam 'surat cinta' DIA kpd kita. DIA yg memberi masalah ,DIA juga yg akan menenangkan hati kita sewaktu tak tenteram. betapa sayangnya ALLAH dekat kita"

masalah tu sentiasa ada. mana lah ada manusia yg tak lepas dr masalah. masalah tu ujian buat kita. ujian dari Allah yg pastinya ada hikmah yg terbaik. Allah uji sesuatu hamba sesuai dengan batas kemampuan masing-masing. kita mampu. ingat tu. *take note. walau sebesar mana ,walau sepayah mana, walau sesakit mana, walau sesedih mana, kita mampu laluinya. janganlah mudah berputus asa. janganlah lemah semangat. janganlah rasa menderita.

ketika masalah dtg menimpa, ucaplah : la illaha illaallah.

berfikir positiflah, bersangka baiklah. jangan bebankan fikiran dengan perkara yg bukan-bukan, dengan perkara yg belum pastinya.

IF LIFE WAS EASY, WHERE WOULD ALL THE ADVENTURES BE ?

hidup ni satu perjuangan :94: janganlah anggap ia susah. akan susahlah. sesungguhnya jika kita menjaga hubungan dengan Allah, Allah akan menjaga kita. ingat tu. ape pun berlaku, berbalik lah pada DIA YG MENCIPTA. muhasabah diri. mungkin ada lagi kekurangan diri. mungkin kita alpa dalam menjaga hubungan dengan Allah. maka Allah merindukan doa kita, Allah merindukan rintihan kita. Allah tu tak kejam. Allah tu Maha Adil. seadil-adilnya. jangan bandingkan dengan apa yg orglain ada, tp bersyukurlah dengan apa yg kita sedia ada.

Dear Allah, sumtimes, its hard for me to understand what You really want to happen. but, I trust You. I know You will give me what is best.:n:

selamat malam. senyumlah semua. semua akan indah pada akhirnya wink