bingkisan doa ==

sekiranya kita cinta kpd manusia
tak semestinya manusia cinta kpd kita.
tetapi sekiranya kita cinta kpd Allah.
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya.
sekiranya kita cinta kpd manusia,
kita akan cemburu kpd org yg kita cintai.
tetapi sekiranya kita cinta kpd Allah,
kita akan turut mencintai org yg melabuhkan cintanya kpd Allah juga.

YA ALLAH,
andainya dia adalah jodoh yg ditetapkan olehmu kpdku,
maka campakkanlah dlm hatiku cinta kpd nya adalah keranaMU.
dan campakkanlah dlm hatinya
cinta kpdku adalah keranaMU.

namun,
andainya dia bukanlah jodoh yg ditetapkan olehMU kpdku
berikanlah aku kekuatan agar pasrah dalam mengharungi
ujian yg kau berikan kpdku.

YA ALLAH
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku kpd seseorg yg melabuhkan cintanya kpdMU
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu.
YA MUHAIMIN
jika aku jatuh cinta
jagalah cintaku pdnya agar tidak melebihi cintaku kepadaMU.
YA RABBANA
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling padaMU
YA RABBUL IZATI
jika aku rindu
rindukanlah aku pd seseorang yg merindui syahid di jalanMU.

:)
terimakaseh.
SELESAI POST !
*amalkan lah sesame okke :)

2 comments:

My Instagram