Bε My GirL.


owner


a girl. no matter how many times she denies it, she will always remember every detail, every moment, every piece of the memories.

Tagboard


Credits

© 2013 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Wana and AtinVIP . Cute icon from Pixel.
SYUKUR, ALHAMDULILLAH.
Tuesday, January 29, 2013 | 0 Comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

assalamualaikum. hai girlfren, hai boyfren.

da ucap alhamdulillah kerana masih hidup pada hari ni? masih dapat hirup udara yg segar, menjalani kehidupan di malaysia atau skop yg lebih kecil di daerah masing masing dengan indah dan permai.
alhamdulillah, alhamdulillah.




tak terhitung nikmat yg Allah beri. kesihatan yg baik, keupayaan tubuh badan untuk melakukan tugas dan ibadah sebagai khalifah, keluarga yg sentiasa di sisi. Allah masih beri kita peluang untuk menghargai apa yg tersedia ada depan mata. manusia kan, kadang kadang alpa dengan nikmat yg ada.

bila da terduduk, jatuh, masa tu barulah nak mencari Allah, masa tu lah baru nak menyesal. menyesal dah takda gunanya. nasi dah menjadi bubur. ehh, pesanan untuk mostly saliza jugak. manusia mudah lupa atau lebih detail lagi, melayu mudah lupa - Tun Dr Mahathir.

kita tak kan pernah puas dengan apa yg kita ada sebb fikiran kita sentiasa melihat kelebihan org lain. org lain itu mcm ni, macam tu, untungnya dia, blabla. tula manusia, jarang menghitung nikmat Allah. apa yg sering kita hitung adalah perkara yg bukan milik kita. kita tak beri peluang pada diri kita sendiri apa yg telah di anugerahkan. depan mata! sedangkan apa yg ada pada kita yg mungkin takda pada org lain, kita terlepas pandang. agak buruk perangai di situ, kan kan?

ingat, Allah tu tak zalim. sama sekali tidak. cuma kadang kadang manusia ni menzalimi diri sendiri tanpa mereka sedari. biar lah Allah tetapkan yg mana terbaik untuk kita. sabarlah untuk setiap ujian dan dugaan. siapa kita utk tak layak mendapat ujian? kita hanya hamba Allah.

semua adalah pinjaman. takda yg kekal kat dunia ni. semuanya sifat sementara. di akhirat sana lebih kekal. jangan pernah mengeluh untuk setiap yg berlaku. ambil tarbiah dari setiap perkara. belajar dari masa lalu untuk mematangkan lagi masa depan.

berbalik lah pada Allah. semua perkara dlm dunia ini akan berubah. maka, kita perlu ubah semua perkara yg Allah redha. pimpin diri sndiri dulu, sebelum nak pimpin org lain. tidak ada perkara buruk yg berlaku tanpa hikmah yg tersembunyi. - Datuk dr haji fadzillah kamsah




pesanan untuk diri sndiri juga. mudahan kita tak alpa. mudahan perjalanan kita semua lancar mengikut landasan yg sepatutnya. in shaa allah. :)

sabar lah kawan untuk setiap ujian. ucaplah alhamdulillah kerana ujian tanda syg Allah pada hamba Nya. jgn mengungkit atau berdendam. dan jgn juga bersangka buruk. senyum selalu kawan.