Bε My GirL.


owner


a girl. no matter how many times she denies it, she will always remember every detail, every moment, every piece of the memories.

Tagboard


Credits

© 2013 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Wana and AtinVIP . Cute icon from Pixel.
COUPLE ,perlukah ?
Friday, November 25, 2011 | 0 Comments
assalamualaikum .
hmm .bila da tkda keje ,then aku mula lah stalker blog org .
jadi blogwalking lah namanya :)
then aku ade baca sesuatu kat blog seorg gadis ini ,yg berwarna tu .
mastura asri .hah ,silakanlah jengah ~

HAH ,dea kupas betul2 ttg perlukah couple utk blum masanya ni .
actually ,aku tau .org yg single aje sokong statement ni ,kerana ?
itu mmg lumrah .da suka ,nak buad mcm mana .salah sekalipun ,dosa sekalipun .
dea tetap kata tkda ape .hmm .haram tetap haram ,ape hak kita nak kata dosa itu tak dosa ?

tapi agak ter-sentuh la ,alhamdulillah .
aku seorang remaja ,dan aku berjaya menjauhi perkara yg tak sepatutnya .
hm ,boleh kira dgn jari kowt bila ade hubungan yg blum sah ni ,blum tentu tkda dosa tu .
blum tentu bimbing kpd yg baik .bukan ke suami yg sah layak pegg peranan tu ?
tepuk dada tnya selera .
rasanya readers da cukup besar utk bezakan yg baik dan yg buruk kan ?
remaja ,mcm2 yg dea curious utk amek tau ,utk rasa .
aku pun tak terhindar dari perkara tu ,tapi harapnya .semua perkara yg ingin kita semua ketahui ,
adalah yg baik ,menuju ke jalan-Nya .insyaAllah .
niat yg baik ,insyaAllah Allah tolong .Allah tu tak kejam .
kita tak payah pening kepala dok pkir ttg seorang ,
sebb Allah da tetapkan sesuatu yg insyaAllah msti lebih baik utk kita .tau kan ,
lelaki yg baik utk perempuan yg baik ? :)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


aku tau ,aku pun tak berapa jelas nak kupas mnde2 ni ,
sebb byk2 kne muhasabah diri la .
kita ni manusia ,langsung tkda yg perfect .Allah tkda cipta satu pun manusia yg perfect .sebb tu manusia takpena lepas dr melakukan kesalahan .tp kita bola blajar dr kesalahn kan ?
Allah ciptakan sesuatu ber-pasangan .
suka dgn duka ,gembira dgn sedih .begitu juga lelaki dn perempuan .
bila tiba masanya ,ia akan tiba .pastikan dgn halal caranya .insyaAllah .
kita jaga hubungan dgn Allah ,Allah akan jaga kita .

andai kamu menjauhi yg haram itu kerana Allah ,maka Allah akan mendatangkan sesuatu dgn cara yg halal .
hm ,post sekadar peringatan dan perkongsian .
kita bole blajar bersama utk kebaikan diri kan ?
bittaufiq wannajah .