Bε My GirL.


owner


a girl. no matter how many times she denies it, she will always remember every detail, every moment, every piece of the memories.

Tagboard


Credits

© 2013 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Wana and AtinVIP . Cute icon from Pixel.
lelaki~~
Friday, March 18, 2011 | 0 Comments

Lelaki.saya mengambil risiko utk bercerita ttg lelaki.hal bermula apabila encik R selaku encik bff selaku lelaki ckap pd saya :
Jgn mudah pcye sgt dgn lelaki niyh.cam saya pun bukan baik sgt.
Ofkoslah saya lelaki saya tawu la perangainye cemane.kdg2 yg baik pun ley tersilap.
Sy cm terdiam sbenta.seorg lelaki sndri da ckap cm uh.so, saya pun tade la persoalkan byk2.then, bersumberkan radio, saya terdnga statement niyh :
Seorg isteri bila melihat anak org lain, pasti akan ter engt anaknye sndri.tapi seorg suami bila melihat isteri org lain pasti akan terlupe isteri sndri.
Statement uh msty timbul spekulasi dlm kalangan lelaki.tapi statement sy dpat dr radio.saya amek topic uh utk saya kupas sndri.YEA.ade yg mungkin tetap akan engt isteri sndri.tapi ade segelintir  okke J then, adik pun bercerita.Nabi Muhammad s.a.w pun pernah berkata :
Apabila melihat isteri org lain, maka segeralah melihat isteri sndri.dan yakinlah bhawa isteri sndri lbey smpurna dan lbey cantik dr org lain.
DAN mungkin byk kes curang, main kayu 3 semua bermula dgn hal niyh.tergoda dgn kecantikan seseorg.wajar ke ? hurm.pd saya kecantikan subjektif.ia tak dinilai dgn paras rupa fizikal semata mata.skrg pun semua da mmpu menilai sndri.dan saya pcye kecantikan dalaman, budi bahasa, cara pembawakan peribadi yg sopan semua di ambil kira kan ? TAPI, masih lagik terdpat sesetengah yg memandang pd luaran.konon cinta pandang pertama.ERR, masih wujud yea cinta pandang ptame ? pernah tak dnga statement niyh :
Kita mengambil masa 1ari utk suka seseorg, ambil masa hanya beberapa jam utk sygkan seseorg dan ambil mase hanya beberapa hari utk cintakan seseorg.tapi mengambil masa lbey dr tahun utk melupakan seseorg.
Setuju ta ?  mungkin part melupakan adalah btol kot. J pada saya.KONKLUSINYA, kesetiaan bermula dgn rase syg kita terhadap seseorg.lam hal perkahwinan atau perhubungan.masalah kejaohan dan ape alasn skali pun tade bwk ape2.mungkin hal curang dan seumpamanya happen adalah kerana suda tiada syg atau suda kurang rase syg terhdap pasangan nye.KAN ? ade ke org yg masih terlalu sgt syg still nak curang ? TAKDE ! pcye lah.mungkin YEA, masih syg tp syg uh da berkurang. skrg pun saya pcye lelaki yg jahat cemane pun pasti akan tetap nak perempuan yg baik utk dijadikan isteri.AM I RIGHT ?  tapi, lelaki yg baik utk perempuan yg baik dan perempuan yg baik utk lelaki yg baik.mcm yg saya pena ckap utk entry sebelom niyh.xadil kalau kita tak ckop sempurna tp mengharapkan org yg smpurne hadir lam hidup kita.selama ni saya selalu jumpa dgn lelaki yg da list ciri2 yg baik utk cari seorg isteri.tapi bila mmbe cerita.saya terkejut kot.rupanya tak semua lelaki cm uh.ade jugak yg xnak perempuan cm uh.OH YEA ? hurm.ntah lah.mnde2 niyh terlalu subjektif utk dibincangkan.tapi rase da ley pk kot.memilih isteri tdak seperti memilih baju yg byk lam almari.tdak sperti berkata iloveyou.semua nya memerlukan masa dan hal perkahwinan adalah selama nye kan.msty nak yg terbaik.pd saya lah.
Uii, tak pcye topic niyh saya bincangkan lam entry.WAHH, dewasaaa lah ! *bangga bangga !